Přeskočit na hlavní obsah

Náš internetový obchod Metrpiva.cz

  Už to je asi 6 let, co jsem u našeho kamenného obchodu PivoŇka v Hradci Králové otevřel i e-shop Metrpiva.cz. Vstup do světa online obchodování nebyl úplně bezbolestný. To se ale dalo čekat a počítal jsme s tím. Za těch 6 let jsem vystřídal už tři úrovně administrace e-shopu.

  Začal jsem s úplně jednoduchou šablonou od Active24. Na rozjezd a seznámení s online byznysem OK, ale tohle řešení prostě nebylo to, co jsem potřeboval.

  A tak jsem si nechal naprogramovat první řešení na míru. Programoval to kamarád. Vše udělal tak, jak jsem si představoval. Jasně, že termíny občas neladily, ale to je tak u každé IT zakázky. S čím jsem ale nejvíce bojoval bylo SEO. Nějak se nám to stále nedařilo vyladit a s výsledkem jsem nebyl a nebyl spokojený.

  Takže když se naskytla příležitost náš e-shop opět trochu upgradovat, tak jsem neváhal. Hradecká IT firma Cofis měla nějaké řešení, které po menších úpravách plně nahradilo stávající formu administrace.

  Administraci řeším přes webové rozhraní. Současně je vše napojené na účetní software Pohoda, kde vystavuji faktury přímo z importovaných objednávek.

  Nikdy nekončící práce je se SEO a online marketingem. Prakticky neustále se musím věnovat copywritingu a vylepšování popisů jednotlivých položek. A že jich máme! Občas tu práci svěřím nějakému studentovi. Je ale těžké najít někoho, kdy by měl dostatek času, alespoň nějaké znalosti o pivu a pivních stylech a uměl anglicky a třeba i německy.

  Zpočátku jsem si myslel, že vystačím jen s kvalitním SEO a zákazníci si vše najdou sami. Ukázalo se ale, že placená reklama na Seznamu a Googlu je nezbytná. Nastavení reklamních kampaní jsem nejdřív zkusil sám. Na Seznamu to jakš takš šlo. Nějaké výsledky jsem měl, ale na Googlu jsem nebyl vůbec schopný nějakou reklamní kampaň rozjet. Prvních 1000 Kč vyfičelo za tři dny s nulovým výsledkem. Takže jsem celou agendu placené reklamy (PPC) na internetu svěřil člověku, který se tomu věnuje a rozdíl v prodejích byl okamžitý.

  Prodej přes internet dneska tvoří velkou část obratu. Bez zázemí kamenného obchodu by ale e-shop fungovat nemohl. To si neumím představit. Oba dva tyhle prodejní kanály se skvěle doplňují. Jeden bez druhého by ale prakticky nebyly dlouhodobě životaschopné.

  Z hodnocení zákazníků na Heureka.cz mám i zpětnou vazbu od zákazníků, kteří si u mě nakoupili. Ti oceňují zejména šíři sortimentu. Slabší stránkou je prý přehlednost webu, ale s tím asi bojuje každý větší e-shop.

  A jaké mám plány do roku 2017? Pokračovat v práci na SEO optimalizaci, nějak zvládnout babišovo EET a dobře se připravit na vánoční sezónu 2017. Možná to dnes (10.12. 2016) zní trochu předčasně, ale není to tak. Hned v lednu začnu přípravě na vánoce 2017 pracovat.

Filip
Metrpiva.cz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč není Trautenberk v PivoŇce

   V Malé Úpě, v místě známém spíše jako Pomezní boudy na česko-polském pomezí, vznikl v roce 2015 v bývalé Tippeltově boudě minipivovar Trautenberk s pivovarskou restaurací. Jde o projekt pražského developera Martina Kulíka, který stojí třeba za úspěšným minipivovarem v pražské Hostivaři.    Trautenberk má pravidelně navařeny 4-5 druhů piv (spodně i svrchně kvašené). Kromě pivovarské hospody můžete jejich piva potkat i na několika krkonošských boudách. Mimo Krkonoše se pivo točí v několika vybraných hospodách spíše ve větších městech.    Boudy a hospody, kde se Trautenberk točí, nejsou vybrané náhodně. Jsou akcionáři pivovaru a na rozjezd pivovaru přispěly zakoupením akcií. Je to pro ně sice trochu dvousečná zbraň, ale proč ne. Autor projektu tak získal několik výhod - dokázal pivovar postavit z části za cizí peníze a zavázal si akcionáře k odběru piva. Vždyť by byli sami proti sobě, kdyby neodebírali pivo z pivovaru, jehož akcie vlastní. Akcie ale nejsou veřejně obchodovatelné, t

Berlin Beer Festival 2013

Rozhodnutí vyrazit do Berlína na Berlin Beer Festival 2013 bylo impulzivní. Týden předem jsem zamluvil hostel a už nešlo couvnout. V pátek 2.8. nás naskákalo pět do auta a vyrazili jsem na severozápad. V Berlíně jsme byli za chvilku. Hostel byl hned vedle třídy Karl Marx Allee, na které se berlínský pivní festival konal. Už na první pohled bylo jasné, že příležitostí k ochutnání bude fakt hodně. Koupili jsme si festivalový degustační krýgl 0,2l s logem festivalu a mohli vyrazit do víru dění. Karl Marx Allee je dlouhý a široký bulvár, na jehož levé straně se tísnili stánky jednotlivých pivovarů spolu s jejich pivními zahrádkami. Pivovary byly tématicky rozdělené na několik částí. Své zastoupení měly bavorské  a francké pivovary, anhaltské a saské pivovary, berlínské a brandenburské pivovary a další německé regiony. Kromě toho měly i svůj prostor i pivovary české, belgické a polské. V menší míře šlo ochutnat i piva z Velké Británie a USA . Tématické stánky s pivy z celého

Jak správně balit a nezbláznit se

Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...? My máme pivní e-shop Metrpiva.cz . A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré du