Už to je asi 6 let, co jsem u našeho kamenného obchodu PivoŇka v Hradci Králové otevřel i e-shop Metrpiva.cz. Vstup do světa online obchodování nebyl úplně bezbolestný. To se ale dalo čekat a počítal jsme s tím. Za těch 6 let jsem vystřídal už tři úrovně administrace e-shopu.
Začal jsem s úplně jednoduchou šablonou od Active24. Na rozjezd a seznámení s online byznysem OK, ale tohle řešení prostě nebylo to, co jsem potřeboval.
A tak jsem si nechal naprogramovat první řešení na míru. Programoval to kamarád. Vše udělal tak, jak jsem si představoval. Jasně, že termíny občas neladily, ale to je tak u každé IT zakázky. S čím jsem ale nejvíce bojoval bylo SEO. Nějak se nám to stále nedařilo vyladit a s výsledkem jsem nebyl a nebyl spokojený.
Takže když se naskytla příležitost náš e-shop opět trochu upgradovat, tak jsem neváhal. Hradecká IT firma Cofis měla nějaké řešení, které po menších úpravách plně nahradilo stávající formu administrace.
Administraci řeším přes webové rozhraní. Současně je vše napojené na účetní software Pohoda, kde vystavuji faktury přímo z importovaných objednávek.
Nikdy nekončící práce je se SEO a online marketingem. Prakticky neustále se musím věnovat copywritingu a vylepšování popisů jednotlivých položek. A že jich máme! Občas tu práci svěřím nějakému studentovi. Je ale těžké najít někoho, kdy by měl dostatek času, alespoň nějaké znalosti o pivu a pivních stylech a uměl anglicky a třeba i německy.
Zpočátku jsem si myslel, že vystačím jen s kvalitním SEO a zákazníci si vše najdou sami. Ukázalo se ale, že placená reklama na Seznamu a Googlu je nezbytná. Nastavení reklamních kampaní jsem nejdřív zkusil sám. Na Seznamu to jakš takš šlo. Nějaké výsledky jsem měl, ale na Googlu jsem nebyl vůbec schopný nějakou reklamní kampaň rozjet. Prvních 1000 Kč vyfičelo za tři dny s nulovým výsledkem. Takže jsem celou agendu placené reklamy (PPC) na internetu svěřil člověku, který se tomu věnuje a rozdíl v prodejích byl okamžitý.
Prodej přes internet dneska tvoří velkou část obratu. Bez zázemí kamenného obchodu by ale e-shop fungovat nemohl. To si neumím představit. Oba dva tyhle prodejní kanály se skvěle doplňují. Jeden bez druhého by ale prakticky nebyly dlouhodobě životaschopné.
Z hodnocení zákazníků na Heureka.cz mám i zpětnou vazbu od zákazníků, kteří si u mě nakoupili. Ti oceňují zejména šíři sortimentu. Slabší stránkou je prý přehlednost webu, ale s tím asi bojuje každý větší e-shop.
A jaké mám plány do roku 2017? Pokračovat v práci na SEO optimalizaci, nějak zvládnout babišovo EET a dobře se připravit na vánoční sezónu 2017. Možná to dnes (10.12. 2016) zní trochu předčasně, ale není to tak. Hned v lednu začnu přípravě na vánoce 2017 pracovat.
Filip
Metrpiva.cz
Začal jsem s úplně jednoduchou šablonou od Active24. Na rozjezd a seznámení s online byznysem OK, ale tohle řešení prostě nebylo to, co jsem potřeboval.
A tak jsem si nechal naprogramovat první řešení na míru. Programoval to kamarád. Vše udělal tak, jak jsem si představoval. Jasně, že termíny občas neladily, ale to je tak u každé IT zakázky. S čím jsem ale nejvíce bojoval bylo SEO. Nějak se nám to stále nedařilo vyladit a s výsledkem jsem nebyl a nebyl spokojený.
Takže když se naskytla příležitost náš e-shop opět trochu upgradovat, tak jsem neváhal. Hradecká IT firma Cofis měla nějaké řešení, které po menších úpravách plně nahradilo stávající formu administrace.
Administraci řeším přes webové rozhraní. Současně je vše napojené na účetní software Pohoda, kde vystavuji faktury přímo z importovaných objednávek.
Nikdy nekončící práce je se SEO a online marketingem. Prakticky neustále se musím věnovat copywritingu a vylepšování popisů jednotlivých položek. A že jich máme! Občas tu práci svěřím nějakému studentovi. Je ale těžké najít někoho, kdy by měl dostatek času, alespoň nějaké znalosti o pivu a pivních stylech a uměl anglicky a třeba i německy.
Zpočátku jsem si myslel, že vystačím jen s kvalitním SEO a zákazníci si vše najdou sami. Ukázalo se ale, že placená reklama na Seznamu a Googlu je nezbytná. Nastavení reklamních kampaní jsem nejdřív zkusil sám. Na Seznamu to jakš takš šlo. Nějaké výsledky jsem měl, ale na Googlu jsem nebyl vůbec schopný nějakou reklamní kampaň rozjet. Prvních 1000 Kč vyfičelo za tři dny s nulovým výsledkem. Takže jsem celou agendu placené reklamy (PPC) na internetu svěřil člověku, který se tomu věnuje a rozdíl v prodejích byl okamžitý.
Prodej přes internet dneska tvoří velkou část obratu. Bez zázemí kamenného obchodu by ale e-shop fungovat nemohl. To si neumím představit. Oba dva tyhle prodejní kanály se skvěle doplňují. Jeden bez druhého by ale prakticky nebyly dlouhodobě životaschopné.
Z hodnocení zákazníků na Heureka.cz mám i zpětnou vazbu od zákazníků, kteří si u mě nakoupili. Ti oceňují zejména šíři sortimentu. Slabší stránkou je prý přehlednost webu, ale s tím asi bojuje každý větší e-shop.
A jaké mám plány do roku 2017? Pokračovat v práci na SEO optimalizaci, nějak zvládnout babišovo EET a dobře se připravit na vánoční sezónu 2017. Možná to dnes (10.12. 2016) zní trochu předčasně, ale není to tak. Hned v lednu začnu přípravě na vánoce 2017 pracovat.
Filip
Metrpiva.cz
Komentáře