Přeskočit na hlavní obsah

Náš internetový obchod Metrpiva.cz

  Už to je asi 6 let, co jsem u našeho kamenného obchodu PivoŇka v Hradci Králové otevřel i e-shop Metrpiva.cz. Vstup do světa online obchodování nebyl úplně bezbolestný. To se ale dalo čekat a počítal jsme s tím. Za těch 6 let jsem vystřídal už tři úrovně administrace e-shopu.

  Začal jsem s úplně jednoduchou šablonou od Active24. Na rozjezd a seznámení s online byznysem OK, ale tohle řešení prostě nebylo to, co jsem potřeboval.

  A tak jsem si nechal naprogramovat první řešení na míru. Programoval to kamarád. Vše udělal tak, jak jsem si představoval. Jasně, že termíny občas neladily, ale to je tak u každé IT zakázky. S čím jsem ale nejvíce bojoval bylo SEO. Nějak se nám to stále nedařilo vyladit a s výsledkem jsem nebyl a nebyl spokojený.

  Takže když se naskytla příležitost náš e-shop opět trochu upgradovat, tak jsem neváhal. Hradecká IT firma Cofis měla nějaké řešení, které po menších úpravách plně nahradilo stávající formu administrace.

  Administraci řeším přes webové rozhraní. Současně je vše napojené na účetní software Pohoda, kde vystavuji faktury přímo z importovaných objednávek.

  Nikdy nekončící práce je se SEO a online marketingem. Prakticky neustále se musím věnovat copywritingu a vylepšování popisů jednotlivých položek. A že jich máme! Občas tu práci svěřím nějakému studentovi. Je ale těžké najít někoho, kdy by měl dostatek času, alespoň nějaké znalosti o pivu a pivních stylech a uměl anglicky a třeba i německy.

  Zpočátku jsem si myslel, že vystačím jen s kvalitním SEO a zákazníci si vše najdou sami. Ukázalo se ale, že placená reklama na Seznamu a Googlu je nezbytná. Nastavení reklamních kampaní jsem nejdřív zkusil sám. Na Seznamu to jakš takš šlo. Nějaké výsledky jsem měl, ale na Googlu jsem nebyl vůbec schopný nějakou reklamní kampaň rozjet. Prvních 1000 Kč vyfičelo za tři dny s nulovým výsledkem. Takže jsem celou agendu placené reklamy (PPC) na internetu svěřil člověku, který se tomu věnuje a rozdíl v prodejích byl okamžitý.

  Prodej přes internet dneska tvoří velkou část obratu. Bez zázemí kamenného obchodu by ale e-shop fungovat nemohl. To si neumím představit. Oba dva tyhle prodejní kanály se skvěle doplňují. Jeden bez druhého by ale prakticky nebyly dlouhodobě životaschopné.

  Z hodnocení zákazníků na Heureka.cz mám i zpětnou vazbu od zákazníků, kteří si u mě nakoupili. Ti oceňují zejména šíři sortimentu. Slabší stránkou je prý přehlednost webu, ale s tím asi bojuje každý větší e-shop.

  A jaké mám plány do roku 2017? Pokračovat v práci na SEO optimalizaci, nějak zvládnout babišovo EET a dobře se připravit na vánoční sezónu 2017. Možná to dnes (10.12. 2016) zní trochu předčasně, ale není to tak. Hned v lednu začnu přípravě na vánoce 2017 pracovat.

Filip
Metrpiva.cz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak správně balit a nezbláznit se

Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...? My máme pivní e-shop Metrpiva.cz . A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré du

Pivní ambasáda v Pardubicích

   Myšlenku otevřít pivní bar, kde bych nabízel piva z malých pivovarů,  jsem v sobě nosil dlouho. Připadlo mi to jako logické pokračování mého hlavního projektu - pivotéky PivoŇka . Sám jsem si do toho ale netroufal. Hlavně proto, že jsem se bál, že na to, abych mohl bar provozovat pořádně, nebudu mít dost času. Domluvil jsem se tedy s kamarádem, který už hospodu má, že do toho půjdeme spolu.    Skoro rok jsme více či méně intenzivně hledali místo, kde by se pivní bar dal otevřít. Viděli jsme snad třicet různých prostor. Něco se nám líbilo víc, něco míň, ale stále to jaksi nebylo ono. Až v květnu 2015 se na nás usmálo štěstí a objevili jsme inzerát právě uzavírané vinárny. V Pardubicích ve Smilové ulici, blízko centra, celkem dobré parkování pro nás i dodavatele. A moc pěkný prostor pro skladování sudů. To pro nás bylo důležité, protože chceme nabízet kvalitně ošetřené pivo skladované v odpovídajících podmínkách.    A do měsíce jsme tam už pivo točili. Vše šlo jako na drátkách: vymy

OZZOBÍR

Novinkou pardubického pivovaru je OZZOBÍR . Je to jedenáctka se trochu změněnou recepturou, než jak se vaří Pernštějn. Je to hořké pivo.