Bohužel
(nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství
by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký
e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence
objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk
téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás
někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na
tlačítko „odeslat objednávku“...?
My
máme pivní e-shop Metrpiva.cz. A v předvánočním období se
rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v
účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý
papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem.
Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice,
při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako
tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se
zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem
„křehké“ a protože jsme dobré duše, obvážeme ho ještě
provázkem, aby se kurýrům lépe nesl. Poté zásilce k dokonalosti
chybí ještě oficiální štítek s čárovým kódem.
Co se s
balíkem děje následovně, mají v rukou kurýři... Pokud se
vyskytne (jakože se vyskytne) nějaký problém, jsme to my, kdo má
v rukou tajnou zbraň – kód objednávky, se kterým umíme kouzlit
tak, aby zásilka v pořádku dorazila.
Pokud
se domníváte, že se to všechno děje mlčky, tak jste na omylu.
Přeci jenom jsme lidi a když je toho na nás moc, není na škodu
upustit trochu páry a kdybychom nebrali vše s humorem, asi bychom
se zcvokli.
„Víc
si toho objednat nemoh'? Do čeho to jako dáme?“
„Ha
ha, tak takhle bych se jmenovat nechtěla.“
„No,
to je krásná objednávka!“
„Tak,
šest piv, krásně se to vešlo, ideální... Aha, ale on chce každý
pivo dvakrát...“
„Našla
jsem úplně skvělou krabici, do který se to přesně vejde!“
„Pff,
Vrahožily? To existuje? Kde to proboha je?“
Nejsme
pyromani, ale používáme hlášku „odpal to!“, čímž myslíme
„odešli to do systému zásilek.“ A ačkoliv holdujeme pivu,
užívání jiných psychotropních látek se neoddáváme. Můžete často zaslechnout něco jako „ubal to“ a „ubal
ještě tohle, prosím“, žádná kouřová seance se nekoná.
Odtajnila
jsem vám to, co bych na vašem místě sama ráda věděla. Pokud
vás to pohoršilo, je mi líto. Ale můžete si být jisti, že
každou zásilku balíme s láskou (k vám i k pivu) a nejvíc nás
potěší pozitivní zpětná vazba. Za všechno ostatní může
pomalý internet a počasí.
Katka Rodrová
Beergeek
Komentáře