Přeskočit na hlavní obsah

Jak správně balit a nezbláznit se


Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...?

My máme pivní e-shop Metrpiva.cz. A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré duše, obvážeme ho ještě provázkem, aby se kurýrům lépe nesl. Poté zásilce k dokonalosti chybí ještě oficiální štítek s čárovým kódem. 
Co se s balíkem děje následovně, mají v rukou kurýři... Pokud se vyskytne (jakože se vyskytne) nějaký problém, jsme to my, kdo má v rukou tajnou zbraň – kód objednávky, se kterým umíme kouzlit tak, aby zásilka v pořádku dorazila.

Pokud se domníváte, že se to všechno děje mlčky, tak jste na omylu. Přeci jenom jsme lidi a když je toho na nás moc, není na škodu upustit trochu páry a kdybychom nebrali vše s humorem, asi bychom se zcvokli.

„Víc si toho objednat nemoh'? Do čeho to jako dáme?“
„Ha ha, tak takhle bych se jmenovat nechtěla.“
„No, to je krásná objednávka!“
„Tak, šest piv, krásně se to vešlo, ideální... Aha, ale on chce každý pivo dvakrát...“
„Našla jsem úplně skvělou krabici, do který se to přesně vejde!“
„Pff, Vrahožily? To existuje? Kde to proboha je?“

Nejsme pyromani, ale používáme hlášku „odpal to!“, čímž myslíme „odešli to do systému zásilek.“ A ačkoliv holdujeme pivu, užívání jiných psychotropních látek se neoddáváme. Můžete často zaslechnout něco jako „ubal to“ a „ubal ještě tohle, prosím“, žádná kouřová seance se nekoná.

Odtajnila jsem vám to, co bych na vašem místě sama ráda věděla. Pokud vás to pohoršilo, je mi líto. Ale můžete si být jisti, že každou zásilku balíme s láskou (k vám i k pivu) a nejvíc nás potěší pozitivní zpětná vazba. Za všechno ostatní může pomalý internet a počasí.


Katka Rodrová
Beergeek

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pivní ambasáda v Pardubicích

   Myšlenku otevřít pivní bar, kde bych nabízel piva z malých pivovarů,  jsem v sobě nosil dlouho. Připadlo mi to jako logické pokračování mého hlavního projektu - pivotéky PivoŇka . Sám jsem si do toho ale netroufal. Hlavně proto, že jsem se bál, že na to, abych mohl bar provozovat pořádně, nebudu mít dost času. Domluvil jsem se tedy s kamarádem, který už hospodu má, že do toho půjdeme spolu.    Skoro rok jsme více či méně intenzivně hledali místo, kde by se pivní bar dal otevřít. Viděli jsme snad třicet různých prostor. Něco se nám líbilo víc, něco míň, ale stále to jaksi nebylo ono. Až v květnu 2015 se na nás usmálo štěstí a objevili jsme inzerát právě uzavírané vinárny. V Pardubicích ve Smilové ulici, blízko centra, celkem dobré parkování pro nás i dodavatele. A moc pěkný prostor pro skladování sudů. To pro nás bylo důležité, protože chceme nabízet kvalitně ošetřené pivo skladované v odpovídajících podmínkách.    A do měsíce jsme tam už pivo točili. Vše šlo jako na drátkách: vymy

OZZOBÍR

Novinkou pardubického pivovaru je OZZOBÍR . Je to jedenáctka se trochu změněnou recepturou, než jak se vaří Pernštějn. Je to hořké pivo.