Přeskočit na hlavní obsah

Jak správně balit a nezbláznit se


Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...?

My máme pivní e-shop Metrpiva.cz. A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré duše, obvážeme ho ještě provázkem, aby se kurýrům lépe nesl. Poté zásilce k dokonalosti chybí ještě oficiální štítek s čárovým kódem. 
Co se s balíkem děje následovně, mají v rukou kurýři... Pokud se vyskytne (jakože se vyskytne) nějaký problém, jsme to my, kdo má v rukou tajnou zbraň – kód objednávky, se kterým umíme kouzlit tak, aby zásilka v pořádku dorazila.

Pokud se domníváte, že se to všechno děje mlčky, tak jste na omylu. Přeci jenom jsme lidi a když je toho na nás moc, není na škodu upustit trochu páry a kdybychom nebrali vše s humorem, asi bychom se zcvokli.

„Víc si toho objednat nemoh'? Do čeho to jako dáme?“
„Ha ha, tak takhle bych se jmenovat nechtěla.“
„No, to je krásná objednávka!“
„Tak, šest piv, krásně se to vešlo, ideální... Aha, ale on chce každý pivo dvakrát...“
„Našla jsem úplně skvělou krabici, do který se to přesně vejde!“
„Pff, Vrahožily? To existuje? Kde to proboha je?“

Nejsme pyromani, ale používáme hlášku „odpal to!“, čímž myslíme „odešli to do systému zásilek.“ A ačkoliv holdujeme pivu, užívání jiných psychotropních látek se neoddáváme. Můžete často zaslechnout něco jako „ubal to“ a „ubal ještě tohle, prosím“, žádná kouřová seance se nekoná.

Odtajnila jsem vám to, co bych na vašem místě sama ráda věděla. Pokud vás to pohoršilo, je mi líto. Ale můžete si být jisti, že každou zásilku balíme s láskou (k vám i k pivu) a nejvíc nás potěší pozitivní zpětná vazba. Za všechno ostatní může pomalý internet a počasí.


Katka Rodrová
Beergeek

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč není Trautenberk v PivoŇce

   V Malé Úpě, v místě známém spíše jako Pomezní boudy na česko-polském pomezí, vznikl v roce 2015 v bývalé Tippeltově boudě minipivovar Trautenberk s pivovarskou restaurací. Jde o projekt pražského developera Martina Kulíka, který stojí třeba za úspěšným minipivovarem v pražské Hostivaři.    Trautenberk má pravidelně navařeny 4-5 druhů piv (spodně i svrchně kvašené). Kromě pivovarské hospody můžete jejich piva potkat i na několika krkonošských boudách. Mimo Krkonoše se pivo točí v několika vybraných hospodách spíše ve větších městech.    Boudy a hospody, kde se Trautenberk točí, nejsou vybrané náhodně. Jsou akcionáři pivovaru a na rozjezd pivovaru přispěly zakoupením akcií. Je to pro ně sice trochu dvousečná zbraň, ale proč ne. Autor projektu tak získal několik výhod - dokázal pivovar postavit z části za cizí peníze a zavázal si akcionáře k odběru piva. Vždyť by byli sami proti sobě, kdyby neodebírali pivo z pivovaru, jehož akcie vlastní. Akcie ale nejsou veřejně obchodovatelné, t

Berlin Beer Festival 2013

Rozhodnutí vyrazit do Berlína na Berlin Beer Festival 2013 bylo impulzivní. Týden předem jsem zamluvil hostel a už nešlo couvnout. V pátek 2.8. nás naskákalo pět do auta a vyrazili jsem na severozápad. V Berlíně jsme byli za chvilku. Hostel byl hned vedle třídy Karl Marx Allee, na které se berlínský pivní festival konal. Už na první pohled bylo jasné, že příležitostí k ochutnání bude fakt hodně. Koupili jsme si festivalový degustační krýgl 0,2l s logem festivalu a mohli vyrazit do víru dění. Karl Marx Allee je dlouhý a široký bulvár, na jehož levé straně se tísnili stánky jednotlivých pivovarů spolu s jejich pivními zahrádkami. Pivovary byly tématicky rozdělené na několik částí. Své zastoupení měly bavorské  a francké pivovary, anhaltské a saské pivovary, berlínské a brandenburské pivovary a další německé regiony. Kromě toho měly i svůj prostor i pivovary české, belgické a polské. V menší míře šlo ochutnat i piva z Velké Británie a USA . Tématické stánky s pivy z celého