Přeskočit na hlavní obsah

Bída kurýrních služeb v ČR

  Mám e-shop. Prodávám pivo a vše co s pivem souvisí. A prodej po internetu se neobejde bez prostředníka - doručovatele zásilky. Naše zásilky jsou těžké, křehké a sem tam mají atypický tvar. To je těžká kombinace.

  Vybrat kurýrní službu nebyl zase až takový problém. On totiž nikdo z běžných kurýrních služeb naše zásilky nechtěl vozit. Jediný, s kým jsem se byl schopen domluvit, byl kurýr INTIME. Používám ho od začátku fungování e-shopu. Sem tam jsem zkusil s odstupem času oslovit někoho jiného, ale nikam to nevedlo.

  INTIME funguje celkem spolehlivě. Velká většina zásilek je doručena druhý pracovní den. Jsem spokojený já i zákazníci. Rozbitých zásilek je minimum. To vše ale platí jen pro prvních 10 měsíců v roce. První sníh přináší i první zpoždění. To se začíná projevovat v určitých regionech. Strach mám úplně u každé zásilky, která míří na Prahu 4. To bych tam ten balík nejradši odvezl sám. INTIME má dlouhodobé problémy s doručováním v této části Prahy a s růstem počtu zásilek se to jen stupňuje. Doručování zásilek v prosinci je už kapitola sama pro sebe. Kurýři sotva stojí na nohou. Každý den končí pozdě v noci aby zase v brzy ráno měli plnou dodávku nových balíků. O nějakém volání adresátovi předem se vůbec nedá hovořit. Pokud zákazník neposkytne telefonní číslo, je šance na doručení zásilky mnohem mnohem nižší. Měl jsem i takové případy, že se kurýři ani nepokusili zásilku bez telefonního kontaktu doručit. O tom, že by si chtěl zákazník domluvit čas dodání taky nemůže být ani řeč.

  To, že lidé více a více nakupují po internetu je trend, který je snad jasný úplně každému. Řekl bych, že namodelovat vývoj počtu zásilek a podle toho pak nastavit kapacitu rozvozových aut by neměl být zase až takový problém. No, neměl....je mi jasné, že sehnat na období dvou měsíců v roce navíc 200 aspoň trochu proškolených řidičů i s auty problém být může. Každý ale máme svoje problémy a ty musíme řešit.

  Stojím o každou zpětnou vazbu od zákazníka. Někdy přijde pochvala, někdy stížnost. Stížností na kurýrní službu je před vánocemi většina - a jsou tam ji rady...zlatá Česká pošta...vyberte někoho jiného....pošlete to PPL. Jsou to bohužel jen hraběcí rady, které vycházejí z neznalosti dané problematiky. Není z čeho vybírat. Česká pošta je drahá a všechno rozbije. PPL to rozbije taky....bída, bída, bída.

  To, že kurýři nestíhají doručovat zásilky a jejich call-centra jsou v předvánočním období přetížená není žádná novinka. Opakuje se to rok co rok. Zkuste s tím hoši z IMTIME, PPL, GSL aspol. napřesrok něco udělat, jo?

Filip
Metrpiva.cz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak správně balit a nezbláznit se

Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...? My máme pivní e-shop Metrpiva.cz . A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré du

Pivní ambasáda v Pardubicích

   Myšlenku otevřít pivní bar, kde bych nabízel piva z malých pivovarů,  jsem v sobě nosil dlouho. Připadlo mi to jako logické pokračování mého hlavního projektu - pivotéky PivoŇka . Sám jsem si do toho ale netroufal. Hlavně proto, že jsem se bál, že na to, abych mohl bar provozovat pořádně, nebudu mít dost času. Domluvil jsem se tedy s kamarádem, který už hospodu má, že do toho půjdeme spolu.    Skoro rok jsme více či méně intenzivně hledali místo, kde by se pivní bar dal otevřít. Viděli jsme snad třicet různých prostor. Něco se nám líbilo víc, něco míň, ale stále to jaksi nebylo ono. Až v květnu 2015 se na nás usmálo štěstí a objevili jsme inzerát právě uzavírané vinárny. V Pardubicích ve Smilové ulici, blízko centra, celkem dobré parkování pro nás i dodavatele. A moc pěkný prostor pro skladování sudů. To pro nás bylo důležité, protože chceme nabízet kvalitně ošetřené pivo skladované v odpovídajících podmínkách.    A do měsíce jsme tam už pivo točili. Vše šlo jako na drátkách: vymy

Pivní párty u Antéňáka

Pátek, 10. července, jsem měl dlouho dopředu zatržen ve svém diáři. Věděl jsem totiž, že Petr Hošek pořádá ve svém pivním sklepě na Pospíšilově třídě v Hradci Králové takové malé pivní slavnosti. Akce začínala v 17.00 hod. a když jsem po šesté dorazil, tak už to ve sklepě i na dvoře pěkně hučelo. Celkem byla na čepu 10 různých piv. Natočil jsem si Hoškův polotmavý Jantar 11% a šel se porozhlédnout po známých tvářích. Myslím, že z hradeckého Spolku přátel dobrého piva si tuhle akci nechal ujít jen málokdo. Ale dorazili i přespolní - třeba kluci z České Třebové - lovci piv. Poctivě si píší piva, která v životě ochutnali a ohodnotili. Docela sympatický koníček, nemyslíte? A protože jsou kluci fakt perfekcionisti, tak mi poslali i tuhle tabulku: pivo pivovar stup alk *) Bard Extra Stout 14° Antéňák (Petr Hošek) Hradec Králové 14,0 3 Hoškův Stoják Antéňák (Petr Ho