Přeskočit na hlavní obsah

Pivní slavnosti na každém rohu

Zdá se, že v každém místě naší republiky, kde žije víc než 15 lidí, se musí letos uspořádat nějaké menší nebo větší pivní slavnosti. Proč ne....pivo je český národní nápoj a lidé ho stále mají ve velké oblibě.

 Tento trend jde ruku v ruce se stoupající oblibou piv z malých a středních pivovarů a zvláště minipivovarů. Pro běžného konzumenta už není pojem nefiltrované nebo kvasnicové pivo něčím zakázaným, po čem bude mít člověk zaručeně zažívací potíže. To je velký posun v názorech tak konzervativních českých pivařů. 

Většina pivních slavností se tak stává vítanou příležitostí ochutnat piva, která nejsou běžně v restauracích a hospodách dostupná. Mnoho minipivovarů prodává svoji produkci jen ve svém nejbližším okolí, popř. v Praze, kde se v poslední době vyrojilo neuvěřitelné množství hospod se čtvrtou, pátou a kdoví kolikátou pípou.

Někteří pořadatelé pivních slavností si ale myslí, že čím více pivních stánků návštěvníkům naservírují, tím věší úspěch budou mít. Opak je však pravdou. Dnes je běžné, že každý pivovar vaří dva, tři nebo čtyři druhy piva a pokud vedle sebe stojí 10 stánků, stejně nejde ochutnat vše. Takovým extrémním příkladem jsou například tradiční Nepomucké pivní slavnosti. Letos se jich zúčastnilo 36 pivovarů. Krát 3 piva u každého stánku je skoro 100 druhů piva. Z toho mi vychází 30l piva na osobu. To je docela dost na takovou odpolední ochutnávku. A kdy se k tomu přidá letošní malá návštěva, budou se pořadatelům prodejci příští rok shánět hůř a hůř. 

Podle mých zkušeností lidé ocení regionální piva, protože jim jsou do jisté míry dosažitelná, ale v restauracích se přeci jen nedají koupit úplně na každém rohu. Zpestření nějakým pivem ze vzdálenějšího pivovaru jistě není na škodu, ale rozhodně to není podmínka úspěchu. Naopak takovou podmínkou je zajištění kvalitního a rychlého občerstvení a jídla a alespoň nějaký doplňkový program.

Lidé pak rádi přijdou i příští rok!!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč není Trautenberk v PivoŇce

   V Malé Úpě, v místě známém spíše jako Pomezní boudy na česko-polském pomezí, vznikl v roce 2015 v bývalé Tippeltově boudě minipivovar Trautenberk s pivovarskou restaurací. Jde o projekt pražského developera Martina Kulíka, který stojí třeba za úspěšným minipivovarem v pražské Hostivaři.    Trautenberk má pravidelně navařeny 4-5 druhů piv (spodně i svrchně kvašené). Kromě pivovarské hospody můžete jejich piva potkat i na několika krkonošských boudách. Mimo Krkonoše se pivo točí v několika vybraných hospodách spíše ve větších městech.    Boudy a hospody, kde se Trautenberk točí, nejsou vybrané náhodně. Jsou akcionáři pivovaru a na rozjezd pivovaru přispěly zakoupením akcií. Je to pro ně sice trochu dvousečná zbraň, ale proč ne. Autor projektu tak získal několik výhod - dokázal pivovar postavit z části za cizí peníze a zavázal si akcionáře k odběru piva. Vždyť by byli sami proti sobě, kdyby neodebírali pivo z pivovaru, jehož akcie vlastní. Akcie ale nejsou veřejně obchodovatelné, t

Berlin Beer Festival 2013

Rozhodnutí vyrazit do Berlína na Berlin Beer Festival 2013 bylo impulzivní. Týden předem jsem zamluvil hostel a už nešlo couvnout. V pátek 2.8. nás naskákalo pět do auta a vyrazili jsem na severozápad. V Berlíně jsme byli za chvilku. Hostel byl hned vedle třídy Karl Marx Allee, na které se berlínský pivní festival konal. Už na první pohled bylo jasné, že příležitostí k ochutnání bude fakt hodně. Koupili jsme si festivalový degustační krýgl 0,2l s logem festivalu a mohli vyrazit do víru dění. Karl Marx Allee je dlouhý a široký bulvár, na jehož levé straně se tísnili stánky jednotlivých pivovarů spolu s jejich pivními zahrádkami. Pivovary byly tématicky rozdělené na několik částí. Své zastoupení měly bavorské  a francké pivovary, anhaltské a saské pivovary, berlínské a brandenburské pivovary a další německé regiony. Kromě toho měly i svůj prostor i pivovary české, belgické a polské. V menší míře šlo ochutnat i piva z Velké Británie a USA . Tématické stánky s pivy z celého

Jak správně balit a nezbláznit se

Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...? My máme pivní e-shop Metrpiva.cz . A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré du