Mám e-shop. Prodávám pivo a vše co s pivem souvisí. A prodej po internetu se neobejde bez prostředníka - doručovatele zásilky. Naše zásilky jsou těžké, křehké a sem tam mají atypický tvar. To je těžká kombinace.
Vybrat kurýrní službu nebyl zase až takový problém. On totiž nikdo z běžných kurýrních služeb naše zásilky nechtěl vozit. Jediný, s kým jsem se byl schopen domluvit, byl kurýr INTIME. Používám ho od začátku fungování e-shopu. Sem tam jsem zkusil s odstupem času oslovit někoho jiného, ale nikam to nevedlo.
INTIME funguje celkem spolehlivě. Velká většina zásilek je doručena druhý pracovní den. Jsem spokojený já i zákazníci. Rozbitých zásilek je minimum. To vše ale platí jen pro prvních 10 měsíců v roce. První sníh přináší i první zpoždění. To se začíná projevovat v určitých regionech. Strach mám úplně u každé zásilky, která míří na Prahu 4. To bych tam ten balík nejradši odvezl sám. INTIME má dlouhodobé problémy s doručováním v této části Prahy a s růstem počtu zásilek se to jen stupňuje. Doručování zásilek v prosinci je už kapitola sama pro sebe. Kurýři sotva stojí na nohou. Každý den končí pozdě v noci aby zase v brzy ráno měli plnou dodávku nových balíků. O nějakém volání adresátovi předem se vůbec nedá hovořit. Pokud zákazník neposkytne telefonní číslo, je šance na doručení zásilky mnohem mnohem nižší. Měl jsem i takové případy, že se kurýři ani nepokusili zásilku bez telefonního kontaktu doručit. O tom, že by si chtěl zákazník domluvit čas dodání taky nemůže být ani řeč.
To, že lidé více a více nakupují po internetu je trend, který je snad jasný úplně každému. Řekl bych, že namodelovat vývoj počtu zásilek a podle toho pak nastavit kapacitu rozvozových aut by neměl být zase až takový problém. No, neměl....je mi jasné, že sehnat na období dvou měsíců v roce navíc 200 aspoň trochu proškolených řidičů i s auty problém být může. Každý ale máme svoje problémy a ty musíme řešit.
Stojím o každou zpětnou vazbu od zákazníka. Někdy přijde pochvala, někdy stížnost. Stížností na kurýrní službu je před vánocemi většina - a jsou tam ji rady...zlatá Česká pošta...vyberte někoho jiného....pošlete to PPL. Jsou to bohužel jen hraběcí rady, které vycházejí z neznalosti dané problematiky. Není z čeho vybírat. Česká pošta je drahá a všechno rozbije. PPL to rozbije taky....bída, bída, bída.
To, že kurýři nestíhají doručovat zásilky a jejich call-centra jsou v předvánočním období přetížená není žádná novinka. Opakuje se to rok co rok. Zkuste s tím hoši z IMTIME, PPL, GSL aspol. napřesrok něco udělat, jo?
Filip
Metrpiva.cz
Vybrat kurýrní službu nebyl zase až takový problém. On totiž nikdo z běžných kurýrních služeb naše zásilky nechtěl vozit. Jediný, s kým jsem se byl schopen domluvit, byl kurýr INTIME. Používám ho od začátku fungování e-shopu. Sem tam jsem zkusil s odstupem času oslovit někoho jiného, ale nikam to nevedlo.
INTIME funguje celkem spolehlivě. Velká většina zásilek je doručena druhý pracovní den. Jsem spokojený já i zákazníci. Rozbitých zásilek je minimum. To vše ale platí jen pro prvních 10 měsíců v roce. První sníh přináší i první zpoždění. To se začíná projevovat v určitých regionech. Strach mám úplně u každé zásilky, která míří na Prahu 4. To bych tam ten balík nejradši odvezl sám. INTIME má dlouhodobé problémy s doručováním v této části Prahy a s růstem počtu zásilek se to jen stupňuje. Doručování zásilek v prosinci je už kapitola sama pro sebe. Kurýři sotva stojí na nohou. Každý den končí pozdě v noci aby zase v brzy ráno měli plnou dodávku nových balíků. O nějakém volání adresátovi předem se vůbec nedá hovořit. Pokud zákazník neposkytne telefonní číslo, je šance na doručení zásilky mnohem mnohem nižší. Měl jsem i takové případy, že se kurýři ani nepokusili zásilku bez telefonního kontaktu doručit. O tom, že by si chtěl zákazník domluvit čas dodání taky nemůže být ani řeč.
To, že lidé více a více nakupují po internetu je trend, který je snad jasný úplně každému. Řekl bych, že namodelovat vývoj počtu zásilek a podle toho pak nastavit kapacitu rozvozových aut by neměl být zase až takový problém. No, neměl....je mi jasné, že sehnat na období dvou měsíců v roce navíc 200 aspoň trochu proškolených řidičů i s auty problém být může. Každý ale máme svoje problémy a ty musíme řešit.
Stojím o každou zpětnou vazbu od zákazníka. Někdy přijde pochvala, někdy stížnost. Stížností na kurýrní službu je před vánocemi většina - a jsou tam ji rady...zlatá Česká pošta...vyberte někoho jiného....pošlete to PPL. Jsou to bohužel jen hraběcí rady, které vycházejí z neznalosti dané problematiky. Není z čeho vybírat. Česká pošta je drahá a všechno rozbije. PPL to rozbije taky....bída, bída, bída.
To, že kurýři nestíhají doručovat zásilky a jejich call-centra jsou v předvánočním období přetížená není žádná novinka. Opakuje se to rok co rok. Zkuste s tím hoši z IMTIME, PPL, GSL aspol. napřesrok něco udělat, jo?
Filip
Metrpiva.cz
Komentáře