Přeskočit na hlavní obsah

e-shop METRPIVA.CZ

Těsně před Vánocemi 2011 jsem otevřel e-shop www.metrpiva.cz. Ale to "otevřel" znamenalo, že jsem si koupil šablonu už někdy v červnu a skoro 4 měsíce mi trvalo, než jsem shop naplnil a všechno správně nastavil. Pro někoho, kdo s tím nemá žádné zkušenosti to bylo docela peklo. Bohužel jsem ve svém okolí nenašel nikoho, kdo by měl s otvíráním e-shopu nějaké zkušenosti. A taky jsem trochu naivně uvěřil reklamnímu sloganu..."za 10 minut můžete prodávat".

Největším problémem bylo shop naplnit. Chtěl jsem, aby byl plný když otevřu a aby zboží bylo pěkně nafoceno a popsáno. A protože jsem tam potřeboval dostat skoro 400 položek, byla to fakt dřina, která zabrala spoustu času. Fotky a popisy...fuj. I když tuším, co je hromadný export a import dat.

Určitě by to bylo lepší, kdyby člověk neměl nic jiného na práci, než jen makat na e-shopu. Ale když má člověk zvládat běžnou agendu a k tomu ještě plnit e-shop, tak se to protáhne. 

Co mě ještě dost brzdilo, bylo tisíc různých nastavení, která člověk musel udělat, aby e-shop jakš takš fungoval a vypadal k světu. Dost často jsem volal na help-linku, kde mi stejně nic moc neporadili....ať jim pošlu problém mailem...odpověď přišla druhý den, takže zase den v čudu.

No nic. Metrpiva.cz běží a já děkuji mé milé manželce, že vybrala tak pěkný název.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak správně balit a nezbláznit se

Bohužel (nebo bohudík?), tohle nebude další z návodů, jejichž množství by vystačilo na dva ročníky Bravíčka. Kdo spravuje nějaký e-shop, jistě mi dá za pravdu, že s nástupem listopadu frekvence objednávek pozvolna exponenciálně roste. A pak už se člověk téměř nezastaví a klid je, zdá se, v nedohlednu. Napadlo vás někdy, co se odehrává na druhé straně, když kliknete na tlačítko „odeslat objednávku“...? My máme pivní e-shop Metrpiva.cz . A v předvánočním období se rozhodně nenudíme. Vše zpravidla to začíná tvorbou faktury v účetním systému a chroustáním tiskárny, která ten důležitý papír vytiskne. Ten pak ozdobíme razítkem a bleskovým podpisem. Zkoumáme obsah objednávky a v hlavě nám šrotuje, jak by se dala co nejlépe zabalit. Na některé položky máme speciální krabice, při náročnějších požadavcích je nutné improvizovat. Tak jako tak, izolepa sviští, karton lítá, prach víří a sem tam se zlomí nějaká ta čepel. Balíku nesmí chybět nálepka s nápisem „křehké“ a protože jsme dobré du...

Pivo: Průvodce pivními styly aneb o si dát k pití příště – něco jako recenze

Dnes se podíváme na jednu z povedených knih, které mají za účel čtenáře blíže seznámit  s rozmanitým světem piva. Pokud máte trochu zmlsanější chuťové buňky a zajímáte se o to co pijete nebo chcete vědět více o nějakém okrajovém pivním stylu, tato kniha Vám vše přehledně vysvětlí.    V úvodu se publikace Pivo: Průvodce pivními styly zabývá pivem obecně – jak se vaří, skladuje, podává, ochutnává a kombinuje s jídlem. Dále už najdeme rozsáhlé kapitoly věnované jednotlivým stylům, v nichž jsou zastoupeny především státy s nejvýraznější pivní kulturou, tzn. Velká Británie , Irsko, Německo , USA a Belgie .    Nahlédneme tedy mezi stránky…   Vlevo máme název pivního stylu s informacemi o původu, barvě, obsahu alkoholu, hořkosti a vhodné sklenici. Autor popisuje veškeré chutě a vůně, které lze v pivu nalézt tak květnatě, že na něj opravdu dostanete chuť, což byl jistě záměr, a tak vám pro jistotu doporučuje rovnou tři značky n...

Proč není Trautenberk v PivoŇce

   V Malé Úpě, v místě známém spíše jako Pomezní boudy na česko-polském pomezí, vznikl v roce 2015 v bývalé Tippeltově boudě minipivovar Trautenberk s pivovarskou restaurací. Jde o projekt pražského developera Martina Kulíka, který stojí třeba za úspěšným minipivovarem v pražské Hostivaři.    Trautenberk má pravidelně navařeny 4-5 druhů piv (spodně i svrchně kvašené). Kromě pivovarské hospody můžete jejich piva potkat i na několika krkonošských boudách. Mimo Krkonoše se pivo točí v několika vybraných hospodách spíše ve větších městech.    Boudy a hospody, kde se Trautenberk točí, nejsou vybrané náhodně. Jsou akcionáři pivovaru a na rozjezd pivovaru přispěly zakoupením akcií. Je to pro ně sice trochu dvousečná zbraň, ale proč ne. Autor projektu tak získal několik výhod - dokázal pivovar postavit z části za cizí peníze a zavázal si akcionáře k odběru piva. Vždyť by byli sami proti sobě, kdyby neodebírali pivo z pivovaru, jehož akcie vlastní. Akcie ale nej...